Sammanfattning!

Hejsan :) Här kommer en sammamfattning om vad jag gjorde igår, och idag :)

Igår, Bruden: Red i ridhuset i Helsingborg, tänkte igentligen hoppa men dom hade dressyrlektioner så jag fick rida lite vid sidan av. Jobbade henne lite på volt och det gick bra! Hon var lite stuttsig i galoppen i ena varvet annars kunde hon samla sig fint i galoppen! :)

Igår, Sunshine: Fick även här rida lite vid sidan av :) Tog lite skritt, trav och galopp. Det gick bra! Han var väldigt glad och gjorde några små glädeskutt i galoppen! 
Jag red på pessoa bettet igår och det kändes sådär. Innan har han varit bra på det men nu kändes det som om jag inte fick någon så bra kontakt. Enkelbettet är bättre då, men han blir lite för stark på det ibland... Något förslag på ett bra bett, som jag kan ha i hoppningen? :) Ett som inte är för starkt men ändå lite mer än ett vanligt enkelbett.

Idag: Har jag haft en hästfri dag, (nästan..) Kan inte vara utan mina stjärnor ju! :) Mamma fixade i stallet innan idag och hon red även Sonny och det hade gått jättebra! Så jag och mamma åkte in till Helsingborg, hämtade lite broshyrer till på jobbet till Ponny-SMet och så lämnade vi dom på ridhuset. Sen åkte vi till Väla, där köpte jag ett par skor och en tröja.

Lång text, hoppas att ni orkade läsa :)!


Kommentarer
Postat av: ebba

pessoa är inte bra för hästens mun, då det ställer sig upp i munnen på hästen ;( men om du köper ett rakt tränsbett så är det liite starkare än vanligt tränsbett eller om du köper ett baby pelham :)

2011-11-13 @ 00:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0