Måndag 28/11

Bruden: Red ett markarbetespass med bommar för Maria. Det var bara jag och Emma i gruppen, vilket var väldigt lugnt och skönt. Vi red över bommar på hörnorna i trav och på en långsida i galopp. Jag har gjort en liten skiss:
Ddom röda är travbommar och dom blå är galoppbommar. Vi red på en volt och travade över bommarna 1 gång och red sedan ut på spåret igen och gjorde samma sak på andra sidan ridhuset osv. Ibörjan var hon ganska spänd och lite hoppig. Men efter ett tag blev hon bättre och gick lugnt och fint över bommarna!
Sen till galoppbommarna, vi red fortfarande över travbommarna men när vi kom ungefär mittimot galoppbommarna(på andra sidan långsidan) så fattade vi galopp och red ett varv på mittvolten och galopperade över bommarna. Samma där, först var hon lite stuttsig men sedan så lugnade hon sig :)
Helt underbart att jag kunde rida över galoppbommar!! Brukar inte kunna göra det eftersom hon stuttsar så mycket. Duktiga häst!! Jag var supernöjd, vilket Bruden också var.
Bästa Bruden <3

Sunshine: Honom red jag efter att träningarna var slut. Red fram i fri form men i galoppen kortade jag honom lite på kortsidorna så att han inte skulle bli så lång.

Sen började jag arbeta i skritt, gjorde volter, serpentiner och flyttade honom för skänklen. Jobbade honom i båda varven. Sen fattade jag galopp från skritt och galopperade ca 1 varv i taget. Där gick han också helt perfekt! Kunde rida honom riktigt bra och fick till en riktigt fin samlad galopp. <3

Kortsagt så hade jag två helt underbara hästar idag! :D


Snyggaste på meeting i Helsingborg - April 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0