Duktiga hästar

Hejsan! Idag har båda min ponnysar varit duktiga. Började att rida Bruden, med martingal för hon har slängt lite med huvudet det senaste. Hoppade även några sockerbits hinder och tränade på galoppombyten, det gick jättebra! Hon bytade galopp fint och lyssnade bra :) Sen fick hon nya skor och blev klippt (vilket hon inte gillade..)

Sonny kollade vi hos en fysioterapeft (Stavnig?) - Iallafall en som kollar ryggen. Han var ganska sne och så hade han fått en låsning i ryggen, det var det som hade blivit halt av. Så han fixade/"klämmde" till det i ryggen och sedan gick jag med honom i en kvart. Han var så mycket bättre! Superskönt.
Sonny ska även få ha isbroddar bak så att han inte ska halka till och stå stadigare. Men han går ju i en egen hage och det är ju bra, ifall att han skulle sparka eller så är det ju inte så kul när han har broddar. Men det är inte så farligt som det låter :)

Slutsats: En väldigt bra dag! :)


Kommentarer
Postat av: Catharina - LMC eventing

SV: Låter gött! Nja inte mycket, läser bloggar & så :)

2011-11-01 @ 22:03:50
URL: http://lmceventing.blogg.se/
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Nu har vi uppe en tävling om det nya Classic double pannbandet från Hansbo. Kika in om du vill tävla!

2011-11-02 @ 12:52:34
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Jag älskar också fickorna haha ^^,



Jag köper mina Lick-it i Falsterbo eller Göteborg men de finns säkert på någon webshop också :)

2011-11-02 @ 20:07:12
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0