Min hästhistoria - del 1

(Det gick inte att göra styckeindelningar i texten innan, för allt gick ihop till en text. Om ni förstår? Konstigt :P)

Nu hade jag tänkte skriva lite om min hästhistora! Hoppas att ni gillar den, kommentera gärna :)

- Jag började att rida när jag var 3 år. Mina föräldrar är hästintresserade så det är väldigt bra!
Jag red på Ranarps ridskola i ca 3 år. Mellan den tiden när jag slutade att rida på ridskolan och att vi köpte häst så red lite på familjens och kompisars hästar.
(Har skannat in bilden från när jag red första året på ridskolan, haha jag bjuder på bilden!)
- När jag hade slutat på ridskolan så köpte vi min första häst.
Det var en ridskola som skulle läggas ner. Där köpte vi Guiness, en isabell valack f. 1992. Han var C-ponny, lite stor kanske men världens snällaste! Honom red jag och hoppade lite smått med. Honom har vi kvar än idag och vi kommer inte att sälja honom. Han är nu utlånad till en liten tjej på 8 år som lär sig rida på honom. Guiness är den bästa läromästaren man kan ha!
- Efter att jag hade ridit Guiness i ca 3 år så var det dags att gå vidare och kolla på ny ponny.
Men då blev det istället så att jag började på Team Ranarp. Ett gäng med 7 tjejer och 1 kille som rider/red vår tränares hästar och tävlade dom.
Men idag är det flera som har egna hästar men är ändå med i Team Ranarp. Det är väldigt bra, det är alltid kul att vara i stallet. Är man helt själv i ett stall så är det inte lika kul än om man är flera stycken. (Enligt mig iallafall) Men de klart, allt har sina för- och nackdelar.
Några hästar som jag ridit och tävlat i Team Ranarp:
Rubin, en valack på 13 år har jag för mig. Han gjorde jag min tävlingsdebut med, och det tackar jag för! En underbar ponny som nu sålts till en tjej ganska nära oss som tagit honom upp till MSV! Superbra :D
Lighthouse point, Blixten. En c-ponny valack som hoppade super! Han var dock ganska svårriden för mig då och var väldigt lång i kroppen. Tävlade en tävling med honom, gick väl sådär men men jag gillade honom. Han har också gått Msv. (Haha snacka om att jag var blek! x)
Älskade Maggie! Ett litet c-ponny sto f. 1992. Henne red jag i något år. Min fina Maggie, saknar henne! Hon är den som har varit mig närmst av alla hästar som jag har ridit i Ranarp. Vi tävlade Lc-klasser med ganska bra resultat :) Hon var en väldigt speciell dam, ingen fick bestämma för henne! Idag är hon hos sin ägare som har en liten ridskoleverksamhet tror jag.
Det är några av dom hästarna jag ridit i Ranarp. Har inte bilder på alla :(
Del 2 kommer snart! Kommentera nu vad ni tyckte :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Detta var kul att läsa:)

2011-11-02 @ 22:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0